رحیم جعفری

رحیم جعفری

رحیم جعفری

رحیم جعفری


نسخه های بوعلی سینا 
 

نسخه اول: یک خیار بزرگ را انتخاب کنید و مغز خیار را بیرون بیاورید سپس آن را در مخلوط کن بریزید. یک تا دو عدد هویج هم به آن اضافه کنید و به همراه مقداری جعفری بگذارید کامل مخلوط شوند. بعد از آن کمی آب لیموترش هم در معجون بریزید. توصیه می‌شود این معجون را یک روز درمیان ناشتا میل کنید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که پوست‌تان نسبت به گذشته شفاف‌تر و شاداب‌تر شده است. 
 
نسخه دوم:
 اگر پوستی خشک و زبر دارید و طراوت از آن رو برگرداننده، بهتر است به دنبال یک معجون طبیعی باشید. برای ساخت این کرم کافی است 10 عدد بادام خام شیرین را انتخاب کنید و به همراه آب و عسل در میکسر بریزید. سپس چند قطره (بین 5 تا 7 قطره) آب لیموترش به آن اضافه کنید. این معجون را هم بهتر است یک روز درمیان میل کنید. یک روز معجون خیار و هویج و روز دیگر شیره بادام را میل کنید. بعد از مدت اعلام شده تفاوت پوستی را احساس خواهید کرد. 
 
نسخه سوم: 7 تا 8 عدد زغال اخته بدون هسته را در دهان بگذارید و خوب بجوید. بعد از قورت دادن زغال اخته‌ها بالافاصله یک لیوان آب هندوانه بنوشید. این دستور‌العمل کمک می‌کند تا پوست نرم و شفاف شود. البته بهتر است این کار را عصرها انجام دهید. 
 
روش موضعی: ماءالشعیر را در یک لیوان بریزید و 2 قاشق غذاخوری به آن الکل طبی اضافه کنید. اگر قرص جوشان ویتامین C دارید داخلش بیندازید یا به جای آن چند قطره آب لیموترش اضافه کنید. این معجون دست‌ساز را روی پوست بریزید و پوست را ماساژ دهید. بعد از گذشت چند دقیقه بدن خود را با آب بشویید. این روش کمک می‌کند تا لطافت پوست‌تان مثل پوست بچه شود. همچنین به ویتامین‌سازی پوست هم کمک می‌کند. البته به دلیل وجود الکل سفید در آن توصیه می‌شود مراقب باشید که داخل چشم‌تان ریخته نشود